Zdrowy sen

 

Zdrowy sen

Sen to czas kiedy przepracowane mięśnie i stawy mogą wreszcie odpocząć, a więc warto zapewnić im optymalne warunki do regeneracji. Wiele osób zakłada, że im twardszy materac tym lepiej- nic bardziej mylnego! Każdy z nas ma inną budowę  ciała, w związku z tym dobry materac to taki, który dopasowuje się do kształtu kręgosłupa. A zatem,  materac nie może być ani za twardy, ani też za miękki. Podczas leżenia nie po winniśmy mieć uczucia zapadania się, jak i ucisku na jakąś część ciała, a w trakcie zmiany pozycji, wrażenia sprężynowania, czy bujania.

images

 

Osoby cierpiące na bóle kręgosłupa powinny zwrócić uwagę, także na pozycje spania. Trudno jednoznacznie stwierdzić, która pozycja jest najlepsza, ponieważ jest to uwarunkowane kilkoma czynnikami. Najważniejsze jest, aby bolący odcinek, podczas spoczynku, był w jak najbardziej naturalnej pozycji. W związku z tym, np. osoby z bólami szyi powinny unikać pozycji spania na brzuchu, ponieważ długotrwałe skręcenie głowy, jakie wymusza ta pozycja, może nasilać ból.  Najczęściej zaleca się spanie na boku z lekko zgiętymi nogami, zarówno dla osób z bólami w okolicy lędźwi, jak i szyi.

Aby zapewnić sobie zdrowy sen,m_pozycje nie można zapomnieć o dobrze dobranej poduszce- najlepsze są te wyprofilowane, z termoelastycznej pianki, która dopasowuje się do kształtu głowy i szyi. Ważna jest wysokość poduszki, która powinna być dostosowana do szerokości ramion, podczas spania na boku, lub do kształtu pleców, podczas spania na plecach. Najlepiej żeby głowa znajdowała się w przedłużeniu tułowia, czyli głowa i kręgosłup powinny być w jednej linii. Ale uwaga! Osoby, które przez lata spały na plecach, na wysokiej poduszce nie mogą nagle jej wyrzucić. Dotyczy to szczególnie osób, które mają tzw. okrągłe plecy. Można stopniowo zmniejszać jej wysokość, ale zawsze musi ona być dostosowana do kształtu pleców (im bardziej plecy są zaokrąglone tym wyższa poduszka). Należy zwrócić także uwagę na wielkość poduszki, która powinna podpierać jedynie głowę i szyję, natomiast nie zachodzić pod ramiona.

Rano, zaraz po przebudzeniu nie powinno się wyskakiwać
w pośpiechu z łóżka! Najpierw należy się poprzeciągać, aby przygotować nasze mięśnie do pracy, po kilku godzinach bezruchu. Z łóżka wstawaj powoli, najlepiej obróć się najpierw na bok i usiądź jednocześnie odpychając ciało na ręce i opuszczając nogi, a wstając z pozycji leżenia na plecach, zbliż brodę do krtani, co pozwoli uniknąć przeciążenia w odcinku szyjnym.

ZDROWYCH SNÓW!!!

 

 

 

 

 

[fbcomments]

Skontaktuj się już teraz

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress